Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) va deschide joi ofertele primite pentru licitația „servicii de verificare a Proiectului Tehnic și a Detaliilor de Execuție aferente lucrărilor pentru obiectivul de investiții “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”.
Verificatorul va trebui să acopere nu mai puțin de 18 specialități din domeniul construcțiilor și urmează să prezinte în termen de 45 de zile un raport de analiză care să indice posibilele probleme existente și potențiale, completitudinea proiectului. El va oferi ulterior asistență pe durata implementării proiectului, durata contractului său urmând să se încheie odată cu terminarea lucrărilor și efectuarea recepției, potrivit Digi24.
Podul suspendat realizat între județele Brăila și Tulcea, localitățile Brăila și Smârdan, va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare. Podul va avea propriul sistem de iluminare a traficului.