DISTRIBUIȚI

Oficialii Consiliului Județean Tulcea s-au întâlnit, la sfârșitul săptămânii trecute, cu reprezentanţii Asocierii de firme Astaldi şi IHI Infrastructure Systems Co., constructorul podului suspendat peste Dunăre, Tulcea – Brăila, dar şi reprezentanţii beneficiarului Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a discuta despre stadiul lucrărilor la această investiţie majoră.

Astfel, din partea constructorului au fost prezenţi Andrea Danese – director general adjunct pentru Europa, Pier Luca Canino – director de ţară pentru România, Dragoş Burlan – director tehnic, Giorgio Carappetta – manager de proiect şi Kudo Mitsuhiro – manager de proiect, în timp ce beneficiarul CNAIR a fost reprezentat de Sorin Scarlat – director general adjunct şi Raul Mag – director de proiect.

“Poate mai sunt mulţi tulceni neîncrezători cu privire la finalizarea acestui proiect de importanţă extraordinară pentru România, pentru Dobrogea, pentru Tulcea. Acest proiect se află în desfăşurare, fapt pentru care astăzi facem o prezentare a stadiului lucrărilor la ora actuală. Termenul de finalizare a construcţiei prevăzut în contact va fi respectat astfel că această investiţie va fi dusă la bun sfârşit”, a declarat preşedintele CJ Tulcea Horia Teodorescu.

Potrivit prezentării făcute de directorul tehnic Dragoş Burlan, proiectul în sine nu cuprinde doar podul suspendat, ci şi un drum de circa 23 km, care va face legătura între Brăila şi Jijila, 19 km fiind în judeţul Tulcea. Contractul a fost semnat în luna ianuarie 2018, ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectare fiind dat pe 2 martie 2018. Contractual erau prevăzute 12 luni de proiectare, dar pe data de 21 decembrie s-a dat ordinul de începere a execuţiei, având proiectul tehnic aprobat şi fiind obţinute toate autorizaţiile şi aprobările necesare.

“Suportul pe care ni l-au dat autorităţile publice centrale şi locale a fost unul nemaiîntâlnit de noi: într-un termen de aproape trei luni de zile, s-au efectuat exproprierile, s-a înnoit avizul de mediu, s-au transferat şase hectare de pădure de la Ministerul Pădurilor la cel al Transporturilor şi s-a defrişat zona. Conform graficului de lucrări, executăm de pe 21 decembrie 2018 până la începutul lui aprilie 2019 lucrări pregătitoare. Aceste lucrări pregătitoare efectuate până în prezent ne permit să lucrăm în zona Dunării la cei doi piloni centrali pe toată durata anului, în aşa fel încât nu vor fi oprite lucrările din cauza nivelului ridicat al Dunării. Lucrările efective la fundaţiile podului, atât la cele două blocuri de ancoraj, cât şi la cele două fundaţii de la pilonii centrali vor începe în luna aprilie, când vom realiza atât pereţi mulaţi cât şi coloanele forate”, a precizat Dragoş Burlan.

În zona Jijila, în două luni de zile constructorul a reuşit să realizeze un mic “palm”, în vederea asigurării frontului de lucru pe toată perioada anului pentru a fixa cei doi piloni în sol. De asemenea, toate platformele şi drumurile dintre ele vor avea o înălţime de circa 8 metri pentru a asigura frontul de lucru pe toată durata anului. În condiţiile în care Dunărea va începe să crească în câteva săptămâni, această activitate de pregătire a terenului începută de circa două luni şi jumătate va fi finalizată în următoarele trei săptămâni, astfel încât anul acesta să fie terminate lucrările la fundaţiile celor două blocuri de ancoraj. Potrivit estimărilor constructorului, la fundaţiile de la turnuri, lucările vor fi finalizate în lunile ianuarie sau februarie 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here