DISTRIBUIȚI

Am publicat în ediţia de ieri noutăţile aduse de Ordinul 7331/2017 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 5.559/2017 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru îmbunătățirea competitivității economice prin creșterea productivității muncii în întreprinderi mici și mijlocii pe teritoriul acoperit de Investiția Teritorială Integrată Delta Dunării prin Programul Operațional Regional 2014-2020, ordin publicat în Monitorul Oficial nr. 19/9 ianuarie a.c.

Între timp am primit şi comunicatul din partea A.D.I. I.T.I. Delta Dunării, document prin care se susţine că aprobarea Ordinului la care facem referire era strict necesară în primul rând pentru derularea apelului pe Axa 2, Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Prioritatea de Investiţii 2.2, Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor. Astfel, se concretizează importanţa acordată dezvoltării mediului privat în zona I.T.I. prin acest Ordin fiind extinsă lista domeniilor de activitate eligibile – explicit, lărgirea bazei beneficiarilor care pot accede la fonduri europene.

„În acelaşi timp, Ordinul în discuţie înseamnă majorarea alocării iniţiale de la 21 de milioane de euro la peste 50 de milioane de euro. Prin emiterea acestui ordin, un rezultat al demersurilor întreprinse de echipa A.D.I. I.T.I. Delta Dunării, suntem mai aproape de implementarea măsurilor din Axa 2, Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii. Sperăm cu toţii într-o absorbţie de succes a fondurilor alocate prin Instrumentul Teritorial Integrat pe acest palier de importanţă majoră pentru ceea ce înseamnă dezvoltarea locală şi regională”, a declarat preşedintele A.D.I. I.T.I. Delta Dunării, Ilie Petre.

Cât despre numărul estimat al beneficiarilor acestei scheme, anume 50, acesta este orientativ.

În ceea ce priveşte lista domeniilor de activitate pentru care se acordă ajutoare de stat şi de minimis, aceasta cuprinde un mare număr de clase CAEN, de la fabricarea de odgoane, frânghii, sfori şi plase la tăierea şi rindeluirea lemnului, de la fabricarea hârtiei şi cartonului la fabricarea cleiurilor, de la fabricarea cărămizilor, ţiglelor şi a altor produse pentru construcţii, din argilă arsă, la tăierea şi rindeluirea lemnului. Toate aceste domenii de activitate sunt de găsit în Anexa la Ordinul nr. 5.559.

În comunicatul menţionat se mai precizează că, în scurt timp, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2014-2020 să lanseze apelul de proiecte dedicat mediului privat.

Ca informaţie generală, teritoriul I.T.I. Delta Dunării este alcătuit din 38 de Unitați Administrativ – Teritoriale (5 urbane și 33 rurale, din care 4 localități în județul Constanța) și 2 consilii județene, acestea fiind Consiliul Județean Tulcea şi Consiliul Județean Constanța, 5 orașe – Babadag, Isaccea, Măcin, Sulina şi municipiul Tulcea -, precum şi de 33 comune: Baia, Beștepe, C.A. Rosetti, Ceamurlia de Jos, Ceatalchioi, Chilia Veche, Crișan, Frecăței, Greci, Grindu, I.C. Brătianu, Jijila, Jurilovca, Luncavița, Mihail Kogălniceanu, Mahmudia, Maliuc, Mihai Bravu, Murighiol, Niculițel, Nufăru, Pardina, Sarichioi, Sfântu Gheorghe, Slava Cercheză, Smârdan, Somova, Văcăreni, Valea Nucarilor – în judeţul nostru – , cele 4 localităţi constănţene fiind Corbu, Istria, Mihai Viteazu şi Săcele.

Tot cu titlu informativ, Programul Operațional Regional (P.O.R.) 2014-2020 este succesorul Programului Operațional Regional 2007-2013 și unul dintre programele prin care România va putea accesa fondurile europene structurale și de investiții provenite din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (F.E.D.R.), în perioada 2014-2020. Programul Operațional Regional (P.O.R.) 2014-2020, gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, a fost adoptat de Comisia Europeană (C.E.) pe data de 23 iunie 2015.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here