DISTRIBUIȚI

Începând cu data de 15 ianuarie 2018, centrul de permanență de la Murighiol a redevenit funcțional, la nivelul acestei structuri existând cinci medici, spune președintele director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Tulcea, ec. Eugenia Vasile.

Toate documentele necesare au ajuns la sediul Casei, contractele au fost deja încheiate astfel că, din această săptămână, centrul funcționează din nou, în interesul pacienților din respectiva zonă a județului.

Recent, reprezentanții CJAS au transmis o informare conform căreia s-a actualizat Dispoziţia de înfiinţare emisă de către Direcţia de Sănătate Publică Tulcea privind completarea cu numărul de medici, iar activitatea la Centrul de permanenţă din Murighiol urma să se reia după depunerea la Casa Județeană de Asigurări Tulcea a întregii documentaţii, pentru toată echipa de medici pentru încheierea contractelor.

Amintim faptul că activitatea în cadrul centrului de permanență din Murighiol, primul astfel de centru deschis în județul nostru, a fost suspendată la începutul acestui an, după ce unul dintre medici a intrat în concediu prenatal.

Situația a fost soluționată rapid, spun oficialii CJAS Tulcea, astfel că, la momentul de față, centrul beneficiază de cinci medici: Arseni Gabriel (coordonator centru), Anefi Janir, Bojlovici Oana, Mănescu Daniela și Ranga Eugen.

„Suntem încrezători că centrele de permanență de la nivelul județului nostru vor rămâne deschise, în contextul modificării prevederilor legale referitoare la alocările financiare pentru acest tip de activitate medicală. Vă reamintesc faptul că, în conformitate cu un Ordinul comun al ministrului Sănătăţii şi al ministrului Dezvoltării Regionale publicat în Monitorul Oficial, au fost majorate veniturile personalului care deserveşte centrele de permanenţă“, precizează preşedintele director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Tulcea, Tulcea ec. Eugenia Vasile.

Ce sume va primi echipa medicală pentru o gardă

În contextul noilor tarife, echipa medicală (medic + asistent) va putea primi pentru o gardă de 24 de ore 2.076 de lei în timpul weekend-ului şi 1.460 de lei pentru o gardă efectuată în cursul săptămânii (sume impozabile), finanţarea pe un centru fiind astfel de aproximativ 60.000 de lei pe lună, sumă din care se suportă cheltuielile de administrare şi cele generare de procurarea medicamentelor şi materialelor sanitare – sediul fiind într-un spaţiu pus la dispoziţie de un medic din cadrul echipei, mai explică reprezentanții CJAS Tulcea.

Mai mult decât atât, coordonatorul centrului va beneficia şi de un spor de 15 % aplicat la venitul acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here