DISTRIBUIȚI

Penitenciarul Tulcea a demarat o campanie de prevenire a criminalităţii şi a comportamentului delincvent, precum şi de facilitare a reintegrării sociale a persoanelor private de libertate.

Astfel, în perioada 22 – 25 mai în penitenciar sunt aşteptaţi 64 de elevi din clasele a IX-a şi a XII-a însoţiţi de profesorii diriginţi, dispuşi în trei grupuri, aparţinând Colegiului Tehnic „Henri Coandă” din Tulcea.

Activităţile proiectului presupun întâlniri între elevi de liceu şi deţinuţi, în cadrul cărora deţinuţii au posibilitatea să prezinte lecţii de viaţă sau poveşti din perspectiva omului aflat în detenţie, având ca subiecte consumul de droguri şi de alcool, conducerea sub influenţa alcoolului, violenţă/abandon familial, dependenţa de jocuri de noroc etc. În contextul vizitelor, elevii vor avea prilejul să identifice şi să înţeleagă cauzele care i-au influenţat pe cei condamnaţi la comiterea de infracţiuni şi pentru care suportă consecinţele încălcării legilor. Totodată, le vor asculta „gândurile”, impresiile, speranţele precum şi dificultăţile pe care le-au întâmpinat în momentul primului contact cu rigorile carcerale. Prin acest demers comun, încercându-se totodată înlăturarea prejudecăţilor pe care elevii le au faţă de persoanele private de libertate precum şi înţelegerea de către aceştia a rolului de partener social în slujba comunităţii îndeplinit de penitenciar.

Obiectivele urmărite îi vizează pe de o parte pe elevi, iar pe de altă parte pe deţinuţi, iar printre acestea enumerăm: prevenirea comportamentelor deviante în rândul tinerilor, prin transmiterea unor informaţii corecte cu privire la consecinţele privării de libertate; consolidarea capacităţilor prospective pentru adolescenţii aflaţi în faza de dezvoltare orientată către ţeluri imediate, contextuale, prin garantarea unei experienţe pedagogice, constructive; prevenirea săvârşirii de infracţiuni prin promovarea principiilor incluziunii sociale şi a egalităţii de şanse; optimizarea intervenţiei derulate de către partenerii locali în unităţile de detenţie, prin cunoaşterea nevoilor de asistare educativă, psihologică şi socială a persoanelor private de libertate; sensibilizarea opiniei publice cu privire la problematica persoanelor care execută sancţiuni privative de libertate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here